Hoeveel zal de schadevergoeding bedragen?

U bent het slachtoffer van een verkeersongeval en heeft daarbij schade geleden? Vaak zal uw verzekeraar het heft in handen nemen en met de verzekeraar van de tegenpartij samen tot een regeling (trachten te) komen. In de meeste gevallen zullen de verzekeringsmaatschappijen onderling tot de beslissing komen wie aansprakelijk is voor het ongeval en welke schade er moet worden vergoed. De beslissingen en standpunten van verzekeringsmaatschappijen zijn niet altijd (juridisch) correct:

  • Bent u wel (als enige) aansprakelijk voor het ongeval?
  • Wordt u wel volledig en correct vergoed door (de verzekeraar van) de tegenpartij?
  • Zal uw bonus-malus wijzigen?
  • Bestaat de kans dat wanneer u akkoord gaat met uw aansprakelijkheid, de verzekeraar de uitgekeerde bedragen van u zal (terug)vorderen?

Wenst u te weten of de schaderegeling voorgesteld door uw verzekeringsmaatschappij correct en volledig is? Wenst u te weten wat u verdere opties zijn? Vul dan onderstaande schadecalculator in en ons team van specialisten bezorgt u geheel vrijblijvend meer informatie betreffende uw mogelijkheden.

Contacteer ons en ontvang vandaag nog een gratis advies

Document

Laat u gratis adviseren

Vragen over een overtreding of een ongeval? Hulp nodig bij dagvaarding?

Onze experten staan klaar om gratis uw vragen te beantwoorden! Contacteer ze via:

Wij zijn bereikbaar 7/7, elke dag van 08.30 tot 22.00, ook tijdens het weekend.

Actueel

 De privatisering van de trajectcontroles bekeken vanuit een juridisch standpunt

Dinsdag 14 December 2021

De privatisering van de trajectcontroles bekeken vanuit een juridisch standpunt

De verruiming van de GAS-Wet geeft gemeenten de mogelijkheid om voortaan ook beperkte snelheidsovertredingen binnen het eigen grondgebied te bestraffen met een administratieve sanctie. Vijf gemeenten sloten meteen een contract met een aantal privébedrijven om binnen deze nieuwe bevoegdheid trajectcontroles op hun grondgebied te voorzien. Een beperkte investering voor de lokale overheid dus, die als kleine speler logischerwijs het comparatief voordeel verliest. Het idee dat verkeersboetes het voorwerp uitmaken van een particulier verdienmodel, beroerde de gemoederen en lokte bij experts en menig politicus verontwaardiging uit. Los van de politieke bezorgdheden, moet ook vanuit juridisch oogpunt met de grootste omzichtigheid naar een dergelijk samenwerking gekeken worden.

Lees meer
 GSM achter het stuur wordt strenger bestraft

Dinsdag 14 December 2021

GSM achter het stuur wordt strenger bestraft

Kamerleden Jef Van den Bergh (CD&V) en Joris Vandenbroucke (Vooruit) hebben een wetsvoorstel ingediend waardoor het gebruik van een smartphone achter het stuur strenger wordt bestraft. Vanaf volgend jaar wordt deze overtreding beschouwd als een overtreding van de derde graad. Een direct gevolg daarvan is dat de boete verhoogd wordt van 116 euro naar 174 euro.

Lees meer
 Hoe werkt een drugstest of speekseltest?

Maandag 13 December 2021

Hoe werkt een drugstest of speekseltest?

De laatste jaren is er een aanzienlijke stijging merkbaar van chauffeurs die een positieve speekseltest aflegden. Maar hoe werkt een speekseltest eigenlijk? En hoelang blijft drugs opspoorbaar? De advocaten van Intolaw geven duiding bij de meest pertinente vragen. U kan ons ook altijd zelf contacteren voor een vrijblijvende vraag.

Lees meer
close menu 1u