Burgemeesters Halle-Vilvoorde eisen versnelde uitvoering 'urgentieprogramma mobiliteit'

 Burgemeesters Halle-Vilvoorde eisen versnelde uitvoering 'urgentieprogramma mobiliteit'

Het Toekomstforum Halle-Vilvoorde, de koepel van burgemeesters van Halle-Vilvoorde, eist dat de hogere overheden werk maken van een intensief mobiliteitsprogramma voor de regio om de fileproblemen weg te werken. De negatieve economische en ecologische gevolgen van de aanhoudende files zijn volgens de burgemeesters niet alleen voelbaar in Halle-Vilvoorde maar in heel Vlaanderen 'want de ring als draaischijf van het autowegennet werkt niet meer'.

De burgemeesters vragen daarom met aandrang dat er snel werk wordt gemaakt van een 'urgentieprogramma mobiliteit'. Het gaat meer bepaald om de versnelde uitvoering van de geplande optimalisatie van de Brusselse noorderring, de omvorming van de A12 en A8 (doortocht Halle) tot volwaardige snelwegen zonder gelijkgrondse kruisingen, de verbetering van de doorstroming en aansluiting van de grote invalswegen (N6, N8, N9 en ringweg rond Asse) op de Brusselse ring, een betere ontsluiting van Brussels Airport, de versnelde realisatie van de drie tramlijnen (Jette-Zaventem, Willebroek-Jette en Noordstation-Zaventem) voorzien in het BrabantNet en de aanleg van de fietssnelwegen Kanaalroute, HST route, Mechelen-Brussel, Asse-Brussel, Aalst-Dilbeek-Brussel en Denderleeuw-Brussel.

Daarnaast wordt een doorgedreven multi-modaal vervoersbeleid geëist. Het gaat onder meer om de uitbouw van multimodale knooppunten met fietsparkings, Park&Ride parkings en van moderne GEN-stations in Vilvoorde, de Kerklaan in Machelen, Ruisbroek enzovoort.

Publieke vervoersmaatschappijen moeten meer overleggen met de gemeenten om de kwaliteit van het aanbod te versterken. Voorts pleiten de burgemeesters voor de uitwerking van een vrachtroutenetwerk, de verdere uitbouw van vervoer te water en invoering van slimme verkeersmaatregelen. Tot slot worden meer middelen geëist voor de Administratie Wegen Vlaams-Brabant en de oprichting van een bijzonder investeringsfonds.

Bron: Belga


Bereken je boete

Actueel

 Wat riskeer je als jonge bestuurder?

Dinsdag 12 September 2023

Wat riskeer je als jonge bestuurder?

In het kader van verkeersveiligheid worden jonge bestuurders in België strenger bestraft dan ervaren chauffeurs. In dit artikel geven we een antwoord op verschillende vragen over dit onderwerp. Zo bekijken we wat er juist wordt bedoeld met een “jonge bestuurder”, of élke verkeersovertreding zwaarder bestraft wordt en wat die zwaardere straf concreet inhoudt.

Lees meer
 Bijzondere bewijswaarde van het Proces-Verbaal

Maandag 10 Juli 2023

Bijzondere bewijswaarde van het Proces-Verbaal

In een recent dossier dat onze advocaten behartigden, werd aangetoond dat het Proces-Verbaal niet binnen de wettelijke termijn werd opgestuurd waardoor het Proces-Verbaal zijn bijzondere bewijswaarde verloor. Dit betekent dat er evenveel belang werd gehecht aan het woord van onze cliënt dan aan de vaststellingen van de agenten. Wat waren de gevolgen?

Lees meer
 Aantal dagvaardingen mogelijks gevoelig de hoogte in sinds wijziging alcohollimiet

Dinsdag 27 Juni 2023

Aantal dagvaardingen mogelijks gevoelig de hoogte in sinds wijziging alcohollimiet

Sinds er groen licht werd gegeven om de alcohollimiet voor de onmiddellijke intrekking van een rijbewijs scherper te stellen van 1,5 promille naar 1,2 promille moeten er al heel wat meer mensen vrezen voor een dagvaarding. Dat blijkt uit gegevens van websites www.boetecalculator.be en www.monamende.be. “Sinds 1 juni, toen de alcohollimiet voor een intrekking van het rijbewijs verlaagd werd, zien we in onze data geen toename van mensen die positief hebben geblazen tijdens een alcoholcontrole, maar wel een sterke toename van mensen die zullen worden gedagvaard. Het merendeel van de overtreders had dus steeds een waarde waarbij ze tot voor kort net niet steeds werden gedagvaard.” licht leading lawyer van advocatenkantoor Intolaw Elise De Puysseleyr toe.

Lees meer
close menu 1u