Zwaargewonde bij ongeval met vluchtmisdrijf - bestuurder heeft zich aangegeven
Vrijdag 17 April 2015
De bestuurder die verantwoordelijk was voor het ongeval op de Brusselse Werkhuizenkaai waarbij op zondag 29 maart een 27-jarige man zwaargewond raakte, heeft zichzelf afgelopen weekend aangegeven bij de politie. Het slachtoffer was bij het ongeval zijn linkerbeen verloren en liep verschillende breuken op terwijl de bestuurder was doorgereden. Pas zaterdag gaf hij zichzelf aan. Dat meldt het Brusselse parket.
Het ongeval gebeurde in de nacht van zaterdag 28 op zondag 29 maart maar het juiste tijdstip is onduidelijk. Voorbijgangers, die geen getuige waren van het ongeval zelf, troffen het slachtoffer rond 03.45 uur bewusteloos aan op de Werkhuizenkaai. Het linkerbeen van de man was afgerukt en werd enkele meters verder teruggevonden, naast een brokstuk van de wagen die hem had aangereden. De twintiger werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht waar hij in allerijl geopereerd werd voor de verwonding aan zijn linkerbeen en de breuken aan het hoofd en zijn andere been. Na de operaties werd de man in een kunstmatige coma gehouden.
Intussen ging de politie op zoek naar het voertuig dat bij het ongeval betrokken was, voorlopig evenwel zonder resultaat. De politie trof in de omgeving wel een wagen aan die beschadigd was na een aanrijding maar onderzoek wees uit dat dat bij een ander ongeval was gebeurd.
Vrijdag verscheen in de krant La Dernière Heure een interview met het slachtoffer en de dag daarop bood de bestuurder zichzelf aan bij de politie. Hij verklaarde dat hij na de aanrijding noch de politie noch zijn verzekeringsmaatschappij verwittigd had maar dat hij zijn wagen, een VW Touareg, bij kennissen had laten herstellen. Die wagen is intussen in beslag genomen en het rijbewijs van de bestuurder werd ingetrokken.
BRUSSEL 07/04 (BELGA)
Bereken je boete
Actueel
Donderdag 14 Maart 2024
Trajectcontroles in België: een overzichtHet aantal trajectcontroles is, voornamelijk in Vlaanderen, sinds de introductie in 2012 fors toegenomen. In dit artikel bekijken we de werking van de trajectcontroles van dichterbij en gaan we na wat hun impact op het rijgedrag en de algemene verkeersveiligheid is.
Lees meerDinsdag 20 Februari 2024
Het gebruik van lachgas in het verkeer: De moeilijkheid van het bewijsHet recht toegankelijk maken, is ook in alle openheid en transparantie communiceren over maatschappelijke trends die we vanuit onze expertise als advocatenkantoor opmerken. Daarom geven we in dit artikel een korte toelichting over het gebruik van lachgas in het verkeer. We illustreren via een eigen dossier de bredere maatschappelijke lijnen en de bijhorende complexiteit.
Lees meerIn België worden verkeersovertredingen ingedeeld in vier graden gebaseerd op de ernst van de overtreding. Hoe hoger de graad, hoe zwaarder de overtreding beboet wordt. Vierdegraadsovertredingen worden beschouwd als de ernstigste overtredingen, gevolgd door de derde-, tweede- en uiteindelijk eerstegraadsovertredingen. In dit artikel bespreken we enkele voorbeelden per categorie en welke straffen daarbij horen.
Lees meer