Terreurdreiging - Beperkt aantal chauffeurs tussen 7 en 8 uur niet uitgereden bij De Lijn Vlaams-Brabant

 Terreurdreiging - Beperkt aantal chauffeurs tussen 7 en 8 uur niet uitgereden bij De Lijn Vlaams-Brabant

In de stelplaatsen Het Rad, Dilbeek, Grimbergen en Londerzeel van vervoersmaatschappij De Lijn zijn een beperkt aantal chauffeurs die tussen 7.00 en 8.00 uur moesten starten, niet uitgereden. Dit leidt tot een licht verstoorde dienstregeling op aan aantal lijnen die Brussel bedienen, meldt De Lijn. De schoolbussen richting Brussel rijden wel allemaal.

Omstreeks 7.45 uur was er beperkte hinder op lijn 136 (Groot-Bijgaarden-Alsemberg), op de lijnen 230 tot en met 232 (tussen Brussel en Humbeek, Kapelle-op-den-bos en Grimbergen) en op de lijnen 250 (Brussel-Puurs) en 251 (Brussel-Londerzeel-Malderen).

Volgens de vervoersmaatschappij zien ongeveer 10 procent van de chauffeurs in de regio's Grimbergen en Dilbeek het niet zitten om naar Brussel te rijden als gevolg van het hoogste dreigingsniveau 4 dat nog steeds van kracht is. "Hoewel de Nationale Veiligheidsraad alle nodige maatregelen heeft getroffen in de hoofdstad om de veiligheid te garanderen, zijn er toch nog een aantal chauffeurs die het niet zien zitten om naar Brussel te rijden. Bij controlediensten en dispatching van De Lijn ligt de focus ook op Brussel zodat de chauffeurs op het terrein zo goed mogelijk ondersteund worden", luidt het in de mededeling van De Lijn.

De rest van de dienstverlening bij De Lijn Vlaams-Brabant verloopt normaal.

BRUSSEL 25/11 (BELGA)


Bereken je boete

Actueel

 Ken jij het verschil tussen het strafregister en een attest van goed gedrag en zeden?

Woensdag 22 Mei 2024

Ken jij het verschil tussen het strafregister en een attest van goed gedrag en zeden?

In België zijn zowel het strafregister als het attest van goed gedrag en zeden documenten die belangrijke informatie over het strafrechtelijke verleden van een persoon bevatten. Hoewel ze vaak door elkaar gehaald worden, hebben ze verschillende doelen. In dit artikel wordt het onderscheid tussen deze twee documenten verduidelijkt.

Lees meer
 Trajectcontroles in België: een overzicht

Donderdag 14 Maart 2024

Trajectcontroles in België: een overzicht

Het aantal trajectcontroles is, voornamelijk in Vlaanderen, sinds de introductie in 2012 fors toegenomen. In dit artikel bekijken we de werking van de trajectcontroles van dichterbij en gaan we na wat hun impact op het rijgedrag en de algemene verkeersveiligheid is.

Lees meer
 Het gebruik van lachgas in het verkeer: De moeilijkheid van het bewijs

Dinsdag 20 Februari 2024

Het gebruik van lachgas in het verkeer: De moeilijkheid van het bewijs

Het recht toegankelijk maken, is ook in alle openheid en transparantie communiceren over maatschappelijke trends die we vanuit onze expertise als advocatenkantoor opmerken. Daarom geven we in dit artikel een korte toelichting over het gebruik van lachgas in het verkeer. We illustreren via een eigen dossier de bredere maatschappelijke lijnen en de bijhorende complexiteit.

Lees meer
close menu 1u