Renovatie Leopold II-tunnel start in 2018 en zal minstens drie jaar duren

 Renovatie Leopold II-tunnel start in 2018 en zal minstens drie jaar duren

De renovatie van de 2,5 kilometer lange Leopold II-tunnel in Brussel zal in 2018 van start gaan en minstens drie jaar in beslag nemen. Het prijskaartje van de renovatie wordt geschat op ongeveer 150 miljoen euro, plus nog eens 30 miljoen extra indien er nog isolatiewerken moeten gebeuren.

Aan de aannemer zal worden gevraagd om de tunnel gedurende de werken enkel 's nachts en in het weekend af te sluiten voor het verkeer, en niet overdag. Op niet-schooldagen zou die sluiting wel overdag kunnen plaatsvinden.

De financiering van het project gebeurt via een publiek-private samenwerking, benadrukt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a). Op die manier blijft het financiële risico voor het gewest beperkt, zo klinkt het. De Brusselse regering heeft zich nog niet uitgesproken over de optie om tol te heffen in de tunnel.

BRUSSEL 14/12 (BELGA)


Bereken je boete

Actueel

 Trajectcontroles in België: een overzicht

Donderdag 14 Maart 2024

Trajectcontroles in België: een overzicht

Het aantal trajectcontroles is, voornamelijk in Vlaanderen, sinds de introductie in 2012 fors toegenomen. In dit artikel bekijken we de werking van de trajectcontroles van dichterbij en gaan we na wat hun impact op het rijgedrag en de algemene verkeersveiligheid is.

Lees meer
 Het gebruik van lachgas in het verkeer: De moeilijkheid van het bewijs

Dinsdag 20 Februari 2024

Het gebruik van lachgas in het verkeer: De moeilijkheid van het bewijs

Het recht toegankelijk maken, is ook in alle openheid en transparantie communiceren over maatschappelijke trends die we vanuit onze expertise als advocatenkantoor opmerken. Daarom geven we in dit artikel een korte toelichting over het gebruik van lachgas in het verkeer. We illustreren via een eigen dossier de bredere maatschappelijke lijnen en de bijhorende complexiteit.

Lees meer
 Verkeersovertredingen: een overzicht van de vier categorieën

Verkeersovertredingen: een overzicht van de vier categorieën

In België worden verkeersovertredingen ingedeeld in vier graden gebaseerd op de ernst van de overtreding. Hoe hoger de graad, hoe zwaarder de overtreding beboet wordt. Vierdegraadsovertredingen worden beschouwd als de ernstigste overtredingen, gevolgd door de derde-, tweede- en uiteindelijk eerstegraadsovertredingen. In dit artikel bespreken we enkele voorbeelden per categorie en welke straffen daarbij horen.

Lees meer
close menu 1u