Ondertunneling Antwerpse R11 opent half december voor verkeer
Dinsdag 01 December 2015
Het verkeer op de Krijgsbaan (R11) in Antwerpen zal vanaf 14 december de nieuwe ondertunneling aan de luchthaven van Deurne kunnen gebruiken als verbindingsweg tussen Borsbeek en Mortsel. Dat meldt het Agentschap Wegen en Verkeer dinsdag. In beide richtingen zal het verkeer in de tunnel beschikken over één rijstrook en een pechstrook. Het volledige infrastructuurproject in de buurt zal in het voorjaar van 2016 klaar zijn.
De 420 meter lange ondertunneling van de R11 was nodig om de luchthaven te laten voldoen aan de meest recente internationale veiligheidsvoorschriften. Die stipuleren dat luchthavens in het verlengde van hun start- en landingsbanen een obstakelvrije veiligheidszone moeten hebben.
De werkzaamheden naderen nu na twee jaar hun einde. Terwijl de tunnel verder afgewerkt wordt, zijn de werken aan de bovengrondse heraanleg van de Krijgsbaan wel nog volop aan de gang. Er wordt nog onder meer gewerkt aan de vernieuwing van de Zoomweg rond het Fort van Borsbeek, de perimeterweg op het luchthaventerrein en aan de keerlus langs de kant van Borsbeek. In de loop van het voorjaar zou alles afgerond moeten raken.
Aan de kant van Borsbeek zal er de komende weken ook nog gewerkt worden aan de uitloophelling van de tunnel. Het verkeer in de richting van Mortsel zal daarom aanvankelijk even over de pechstrook moeten, terwijl het verkeer richting Borsbeek tijdelijk op de rijstrook richting Mortsel wordt gezet. Dat men niet langer zal moeten omrijden, noemt AWV echter al een heel belangrijke stap.
ANTWERPEN 01/12 (BELGA)
Bereken je boete
Actueel
Donderdag 14 Maart 2024
Trajectcontroles in België: een overzichtHet aantal trajectcontroles is, voornamelijk in Vlaanderen, sinds de introductie in 2012 fors toegenomen. In dit artikel bekijken we de werking van de trajectcontroles van dichterbij en gaan we na wat hun impact op het rijgedrag en de algemene verkeersveiligheid is.
Lees meerDinsdag 20 Februari 2024
Het gebruik van lachgas in het verkeer: De moeilijkheid van het bewijsHet recht toegankelijk maken, is ook in alle openheid en transparantie communiceren over maatschappelijke trends die we vanuit onze expertise als advocatenkantoor opmerken. Daarom geven we in dit artikel een korte toelichting over het gebruik van lachgas in het verkeer. We illustreren via een eigen dossier de bredere maatschappelijke lijnen en de bijhorende complexiteit.
Lees meerIn België worden verkeersovertredingen ingedeeld in vier graden gebaseerd op de ernst van de overtreding. Hoe hoger de graad, hoe zwaarder de overtreding beboet wordt. Vierdegraadsovertredingen worden beschouwd als de ernstigste overtredingen, gevolgd door de derde-, tweede- en uiteindelijk eerstegraadsovertredingen. In dit artikel bespreken we enkele voorbeelden per categorie en welke straffen daarbij horen.
Lees meer