Kilometerheffing: Zes op de tien gebruikers melden problemen
Maandag 04 April 2016
Uit een bevraging van transportorganisatie Febetra blijkt dat zes op de tien gebruikers van het systeem voor de kilometerheffing problemen ondervinden. "Het gaat dan vooral om On Board Units die uitvallen en de slechte bereikbaarheid van het callcenter van Satellic", legt Febetra-woordvoerster Isabelle De Maegt uit aan Belga. Volgens Febetra moeten de problemen dringend aangepakt worden. "Want het kan niet zijn dat transporteurs die er alles aan gedaan hebben om in orde te zijn, vanaf 1 april beboet worden omdat het systeem in panne valt."
Volgens transportorganisatie Febetra kent het systeem nog veel problemen. "Zes op de tien transporteurs die we bevraagd hebben, melden problemen", aldus woordvoerster De Maegt. Het gaat dan vooral om On Board Units die in panne zijn gevallen. "Veel transporteurs hebben er alles aan gedaan om tijdig in regel te zijn, maar krijgen af te rekenen met OBU's die in panne vallen. Wij vragen aan service provider Satellic om een spoedprocedure te voorzien om de defecte OBU's te vervangen. Het kan niet zijn dat die transporteurs vanaf vrijdag beboet worden."
Tegelijk hekelt Febetra de lange wachttijden bij het callcenter van Satellic. "Transporteurs die een probleem met hun OBU willen melden, moeten aan de telefoon soms 40 minuten tot een uur wachten. Voor iemand die goederen op tijd moet leveren, kan dat niet", klinkt het.
Bij Satellic minimaliseren ze de problemen. Zo moest er inderdaad een software-aanpassing uitgevoerd worden. Maar volgens Rudolf Pospischil, de CEO van Satellic, kan die aanpassing automatisch gebeuren - dus zonder dat het toestel opnieuw moet worden binnengebracht - zolang de OBU is ingeschakeld. Van de 2.000 OBU's die effectief defect waren, is intussen 90 procent hersteld, aldus Pospischil.
Bron: Belga
Bereken je boete
Actueel
Woensdag 19 Juni 2024
Intolaw maakt het recht toegankelijk dankzij innovatieWat is er mogelijk als je AI, LLM en OCR-technologie toepast in een traditionele sector als de advocatuur? Veel, zo blijkt. Heel veel! Als innovatief advocatenkantoor zijn wij trots om een pioniersrol te vervullen op vlak van technologie. Wij geloven in de toegevoegde waarde van technologie en zeker in de advocatuur.
Lees meerDonderdag 30 Mei 2024
Digitale evolutie binnen de advocatuur dankzij AIVan aannemers tot zorgverleners: vrijwel elke beroepscategorie ging na de doorbraak van AI op zoek naar toepassingsmogelijkheden binnen hun vakgebied. Al die tijd bleef het stil in de advocatuur. Intolaw, een data-driven advocatenkantoor gespecialiseerd in het verkeers- en aansprakelijkheidsrecht, doorbreekt nu die stilte door een samenwerking met MIC aan te kondigen. “In de advocatuur is er nog steeds een mentaliteitswijziging nodig als het aankomt op innovatie en technologie. De advocatuur mag niet blind zijn voor de realiteit en we hopen dat we anderen kunnen inspireren om dezelfde weg te bewandelen” stelt Intolaw oprichter Jeroen Vande Sijpe.
Lees meerWoensdag 22 Mei 2024
Ken jij het verschil tussen het strafregister en een attest van goed gedrag en zeden?In België zijn zowel het strafregister als het attest van goed gedrag en zeden documenten die belangrijke informatie over het strafrechtelijke verleden van een persoon bevatten. Hoewel ze vaak door elkaar gehaald worden, hebben ze verschillende doelen. In dit artikel wordt het onderscheid tussen deze twee documenten verduidelijkt.
Lees meer